§1 PRZEDMIOT REGULAMINU
- Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Agroturystyki Zacisze i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej, jak również poprzez dokonanie rezerwacji lub zapłatę zaliczki lub całej należności za pobyt w Agroturystyce. Dokonując ww. czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie Agroturystyki.
- Regulamin wydany jest przez PHU Michał Grzeszczak Sienno 21, 62-402 Ostrowite, REGON: 300720311, NIP: 6671646850.
§2 DOBA HOTELOWA
- Pokój wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba hotelowa trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00 dnia następnego.
- Prośbę o przedłużenie doby hotelowej Gość powinien zgłosić jak najszybciej. Agroturystyka może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych lub w przypadku Gości nie przestrzegających obowiązującego regulaminu.
§3 REZERWACJA I MELDUNEK
- Podstawą meldunkową jest okazanie pracownikowi Recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisanie karty meldunkowej.
- Osoby odwiedzające naszych Gości proszone są o opuszczenie pokoi hotelowych przed godziną 19:00.
- Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył obowiązujący Regulamin.
- Rezerwację uważa się za dokonaną skutecznie z chwilą uiszczenia przedpłaty stanowiącej 30% ceny za cały okres rezerwowanej usługi hotelowej. Przedpłata winna zostać dokonana najpóźniej w ciągu 7 dni chyba że wyraźnie zastrzeżono krótszy termin. Po bezskutecznym upływie tego terminu lub wpłacie kwoty niższej niż wskazana, Ośrodek ma prawo uznać rezerwację za niedokonaną i zwrócić wpłacone środki.
- Uiszczona w trybie wskazanym powyżej przedpłata, z zastrzeżeniem postanowień poniższych, ulega zaliczeniu na poczet ceny usługi hotelowej.
- Gość hotelowy ma prawo do bezkosztowej anulacji dokonanej rezerwacji i zwrotu całej przedpłaty, jeżeli oświadczenie w tej mierze złoży za pośrednictwem poczty elektronicznej najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem pierwszej doby zarezerwowanego pobytu.
- Jeżeli oświadczenie o anulowaniu rezerwacji, o jakim mowa w punkcie poprzedzającym, zostanie złożone później niż w terminie w nim wskazanym, ale najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem pierwszej doby zarezerwowanego pobytu, rezerwacja ulega anulowaniu, a Gość otrzymuje zwrot 50% wpłaconej przedpłaty.
- W przypadku, gdy Gość anuluje rezerwację później niż na 14 dni przed rozpoczęciem pierwszej doby zarezerwowanego pobytu, rezerwacja wygasa, a Gościowi nie przysługuje roszczenie o zwrot przedpłaty.
- Jeżeli Gość, nie składając oświadczenia o anulowaniu rezerwacji, nie zarejestruje się w Ośrodku do godziny 22:00 w pierwszej dobie rezerwowanego pobytu, rezerwacja wygasa, a Gościowi nie przysługuje roszczenie o zwrot przedpłaty.
- Cisza nocna trwa od godziny 22.00 do godziny 7.00.
- Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynęła doba, za którą uiścił należną opłatę za pobyt.
§4 USŁUGI
- Agroturystyka świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Gość proszony jest o niezwłoczne ich zgłoszenie do recepcji, co umożliwi pracownikom poprawę standardu świadczonych usług.
- Agroturystyka świadczy nieodpłatnie następujące usługi: korzystania z niestrzeżonego parkingu hotelowego na własne ryzyko i w granicach dostępności miejsc hotelowych.
- Gość ma możliwość zamówienia dodatkowego wyżywienia.
§5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
- Agroturystyka nie ponosi odpowiedzialności za mienie Gościa.
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
- Gość hotelowy jest odpowiedzialny materialnie za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia majątku hotelowego powstałe z jego przyczyny lub za sprawą odwiedzających go osób. Ustala się następujące, zryczałtowane kwoty odszkodowań z tytułu szkody powstałej z winy Gościa hotelowego w mieniu hotelu i kar umownych za naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu: a) naruszenie zakazu palenia w pokojach i innych pomieszczeniach – 500zł b) wprowadzenie na teren hotelu zwierzęcia – 300zł e) wniesienie na teren obiektu hotelowego urządzeń i substancji niebezpiecznych dla zdrowia i życia ludzkiego, lub których posiadanie jest zabronione z mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa – 1000zł f) naruszenie ciszy nocnej lub zachowanie naruszające spokój innych gości – 500zł g) stosowanie substancji wydzielających intensywne zapachy powodujące długotrwałe oddziaływanie zewnętrzne – 500zł. Ośrodek zastrzega sobie prawo do żądania odszkodowania przekraczającego wysokość wskazanych wyżej kar, jeżeli szkoda wyrządzona przez Gościa hotelowego przewyższa ich wysokość.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, czajników elektrycznych, własnych żelazek i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju hotelowego.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi.
- Ośrodek może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin hotelowy wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości albo szkodę na osobie Gości pracowników Ośrodka albo innych osób przebywających w Ośrodku albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowanie hotelu.
- Dzieci przebywają na terenie hotelu są wyłącznie pod opieką rodziców. Obowiązek opieki nad dziećmi spoczywa na rodzicach/opiekunach prawnych.
§6 POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Zabrania się przywożenia na teren Ośrodka zwierząt domowych.
- Goście Ośrodka, którzy korzystają z posiłków bufetowych nie są uprawnieni do wynoszenia z bufetu posiłków i napojów poza lokal. Na życzenie Gości, za odrębną opłatą mogą być przygotowane posiłki na wynos. W przypadku stwierdzenia naruszenia niniejszego przepisu, Gość hotelowy może zostać zobowiązany do uiszczenia opłaty równej opłacie za przygotowanie posiłku na wynos.
- Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług. Wszelkie reklamacje przyjmuje Recepcja. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.
- Przedmioty pozostawione w pokojach przez Gości, będą odesłane na wskazany adres Gościa na jego koszt, w przypadku nie otrzymania dyspozycji odesłania przechowywane będą przez okres jednego miesiąca, a po upływie tego okresu staną się własnością Agroturystyki Zacisze.
PHU Michał Grzeszczak
Właściciel Ośrodka Agroturystycznego „Zacisze”